معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور در اصفهان با اشاره به محسوس بودن کمبود نیروی کار متخصص در کشور، بیان داشت: به علت کمبود نیروی کار متخصص، فرصت های شغلی بسیاری در کشور خالی است.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا»، در آیین امضای تفاهم نامه برای آموزش نیروی ماهر ویژه صنعت لوازم خانگی کشور با بیان اینکه۷۰۰ فرصت شغلی نیازمند نیروی ماهر در کشور خالی مانده است، گفت: در صورتی که کمبود نیروی متخصص مورد نیاز حوزه دانش بنیان را نیز به این آمار اضافه کنیم، فرصت‌های شغلی بسیاری در کشور خالی است.

او افزود: برخلاف آمار بالای بیکاری در کشور، صنایع در کشور با مشکل کمبود نیروی ماهر مواجه هستند و این امر صنایع را با مشکل روبرو کرده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: برای حل این مشکل در صنعت لوازم خانگی تفاهم نامه‌ای با این صنعت امضا شد تا در صورت موفقیت، به عنوان پایلوت کشوری این تفاهم نامه را با سایر صنایع کشور هم به امضا برسانیم.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه بر اساس این تفاهم نامه زیرساخت‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در اختیار این صنعت قرار می‌گیرد تا نیروی ماهر مورد نیاز خود را در کشور تربیت کند، خاطرنشان کرد: ماهانه سه هزار نیروی ماهر، مورد نیاز این صنعت در کشور است که در صورت موفقیت، این طرح کارجویان آموزش دیده برای اشتغال در این صنعت جذب خواهند شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *